Azungo!!! - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Demi Scheffer - WaarBenJij.nu Azungo!!! - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Demi Scheffer - WaarBenJij.nu

Azungo!!!

Door: Demi Scheffer

Blijf op de hoogte en volg Demi

27 April 2015 | Malawi, Blantyre



De tweede dag in Afrika brak al snel aan. Het is hier om vijf uur licht s' ochtends. Maar rond kwart voor tien klopten Lynn en Nienke op de deur van Jorie en mij. Toen moesten we wel opstaan. We besloten om in Blantyre te ontbijten en liepen ernaartoe. Je hoort heel vaak het woord Azungo. Wat blanke betekent in het Chichiwa. Het was al heel erg warm om elf uur s' ochtends. We vonden een winkeltje die simkaarten verkocht en kochten er eentje. 800 Kwacha kost een simkaartje, dat is €1,64. Het beltegoed kostte 1000 kwacha en dat is 2,04. Het kostte dus best weinig.

We vonden een bakkerij, Bakery king heette het. We hebben daar een donut ring, sugerbread en ik heb daar ook nog Seram pieces gekocht. Omdat ik van men hoorde dat ik die echt moest proberen in Malawi. De donut was van brood en het smaakte heel lekker. Toen gingen we op een ontdekkingswandeltocht in Blantyre. Het is zo indrukwekkend. Op de markten waren we het meest geweest. Je ziet daar vrouwen met kinderen op de rug en nog een enorme mand op hun hoofd. Ze dragen vanalles op hun hoofd. Schalen fruit, koffers, tonnen en noem het maar op. Heel veel mensen willen op de foto. Met ons of alleen. De mensen hier zijn zo ontzettend aardig, ze zeggen hallo of moni ( dat is hallo in Chichiwa) en lachen veel. Ze zijn hier heel tevreden met wat ze hebben. We hebben natuurlijk wel wat mensen gezien die bedelde of kinderen die ons achterna lopen en om geld vragen maar dat is niet zo heel vaak. We kwamen kramen tegen met heel veel aardappels, gedroogde vis en ook kippen. Kippen die met tien in een kooitje zitten! Dat vond ik wel een beetje zielig. Maar dat is in Nederland ook. Het was geweldig om te zien hoe al die vrouwen met een kind op hun rug en nog een mand op hun hoofd te zien werken. En mannen die schreeuwen om hun koopwaar te verkopen. We hebben ongeveer vier uur rondgelopen in Blantyre. Een keer riep iemand ' Azungo!' En toen begonnen heel veel mensen dat plotseling te roepen. Ook zijn we langs een school gelopen waar de kinderen heel mooi zongen. Daar kreeg ik even kippenvel van.

  • 28 April 2015 - 09:30

    Nicole:


  • 30 April 2015 - 12:25

    Kiek :

    Echt leuk om te lezen...lijkt me ook best een beetje eng soms,het is toch een hele andere wereld.Maar veel succes en ik blijf jullie volgen.
    XXX Kiek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2015

Laatste weken Muona

01 Juni 2015

Childrens ward

25 Mei 2015

Delivery ward

18 Mei 2015

Safari Zambia

11 Mei 2015

Tweede week Trinity hospital
Demi

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 256
Totaal aantal bezoekers 4752

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: