Safari Zambia - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Demi Scheffer - WaarBenJij.nu Safari Zambia - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Demi Scheffer - WaarBenJij.nu

Safari Zambia

Blijf op de hoogte en volg Demi

18 Mei 2015 | Malawi, Blantyre

Zondagochtend om zes uur vertrokken we. In het busje van Muona naar Blantyre. Deze reis duurt ongeveer zeven uur. Het was een afwisseling van slapen en rondkijken. Ik kan meestal wel in de busjes slapen. Dat scheelt. Het was een erg hobbelige rit en ik was blij dat we weer na zes uur op de verharde weg reden. We kwamen aan bij Blantyre bij de shoprite, ( een soort winkelcentrum) waar ook wat tentjes waren waar je kon eten. Ze hadden PIZZA! Ik was helemaal gelukkig en we hebben heerlijk gegeten. Vanuit Blantyre zijn we met de Axel bus, dat is een grote luxe bus met wc enzo naar Lilongwe gereden. Dat duurde ongeveer vier uur. Rond half negen kwamen we aan in Lilongwe. Nadat we gegeten hebben zijn we naar de Korea Garden Lodge vertrokken. Helaas kwamen we pas om tien uur aan en was de bar al dicht. Robin heeft gelukkig nog een paar biertjes kunnen regelen. Heerlijk koud ook nog. De lodge is heel erg mooi. Net als de meeste lodges in Malawi. Dit keer hadden Jorie en ik samen een kamer met twee bedden. Alle deuren van de kamers kwamen uit op een soort binnenplaatsje waar twee douches en toiletten zijn. Die worden gedeeld door de mensen in die kamers die eromheen zitten. Nadat we een lekker biertje hadden gedronken ging iedereen slapen. Want de volgende dag vertrokken we al naar Zambia voor de safari. Na s' ochtends heel veel gedoe met creditcards die niet werkte zijn we uiteindelijk toch vertrokken. Wel een uur later dan gepland. Maar we zijn onderweg naar Zambia! We reden in een leuk gezellig Kiboko Safari busje. Met genoeg ruimte voor iedereen. Wij met zijn negenen, en er ging nog een Canadees mee. Een vrouw genaamd Lori. Die alleen op reis was. Ook nog twee mannen van Kiboko. Het was een heerlijke rit, prachtige natuur en we kregen lunch onderweg. Bij de grens naar Zambia hadden we geen problemen. Ik kreeg mijn tweede stempel in mijn paspoort! Zambia is prachtig. Hele mooie bergen, dorpjes die je tegenkomt. Zwaaiende en mee rennende kinderen. We zagen de eerste aapjes al onderweg. Naarmate we dichterbij het kamp kwamen zagen we meerdere apen. We stopten bij het kamp en laadden onze spullen uit. Het was prachtig! Echt heel erg leuk. In de tenten zat een doodgewone houten deur. Die ook op slot kon voor de apen, want die stelen graag eten. Binnen had je een schap waar je spullen kwijt kan en dan kom je een klamboe binnen met links en rechts een bed. In het midden zat een nachtkastje. Het zag er zo gezellig uit! Er stond ook nog een lamp en waaier op het nachtkastje. Die hebben we meteen aangezet. We kwamen nog aan toen het licht werd. Buiten was een tent waar een lange tafel aan stond. Daar net achter was een enorm meer, wel een stuk lager dan waar onze tenten stonden. In dat meer zagen we krokodillen en hippo's. We zaten er zo dichtbij! Dat was wel even wennen. We gingen nog snel even een duik nemen in het zwembad! Heerlijk! Op weg naar het zwembad liepen er opeens enorm veel apen langs ons. Vanaf het zwembad had je uitzicht op het prachtige meer. Toen het donker werd keek ik vaak om me heen tijdens het eten. Ook mochten we niet alleen naar het toilet en douche gebouw lopen. De kans dat we dan hippo's of leeuwen tegenkwamen was groot. Er liepen mensen rond en die konden we vragen om mee te lopen. We gingen s' avonds naar het kampvuur. Wat heel erg gezellig was. Later weer terug naar ons gezellige tentje. De eerste nacht werd ik wel vaak wakker en keek door het gaas naar buiten om te zien of ik dieren zag. Maar na die uitputtende reis ben ik toch snel in slaap gevallen.

De volgende dag stonden we om vijf uur op om om zes uur te vertrekken. We sprongen in zo'n echte safari auto. Eentje met alleen een dak. En gingen op pad. We zagen veel olifanten, hippo's, apen, zebra's giraffe en inpalas. Het was geweldig om die dieren zo in het wild te zien. Ik ga nooit meer naar een dierentuin nu ik die dieren zo heb gezien. We hebben pauze gehouden bij een meer met uitzicht op de hippo's. Het was fantastisch. Wat een prachtige dieren hebben we gezien! Het was heel leuk om met die auto in de jungle rond te rijden. Rond tien uur waren we weer terug op het kamp en hebben we gegeten. Om vier uur zouden we weer vertrekken en we hebben een heerlijke zon en zwem middag gehad. Om vier uur zaten we weer in de safari auto. Om half zes werd het al donker en we hebben een prachtige zonsondergang gezien samen met wat giraffes. Toen werd het helemaal donker. Ik vond het best wel spannend. Je rijd toch tussen de wilde dieren. Gelukkig zat ik in het midden. Ik heb een vallende ster gezien onderweg! Het is heel erg lang geleden dat ik er zo een heb gezien. De hemel is heel helder hier dus dat maakt het des te mooier. Rond acht uur moesten we terug zijn. Maar de twee mannen die met ons mee waren hadden een luipaard gezien. En wilden die perse aan ons laten zien. Dus we gingen opzoek. ze schijnen dan met een grote heel felle zaklamp in het rond. Uiteindelijk zagen we het luipaard! Het is een erg mooi dier. Zoiets heb ik nog nooit gezien en we zaten er erg dichtbij. Rond half negen waren we weer terug. Het was een geweldige dag en nacht safari!

De volgende morgen stonden we op om weer terug te gaan naar Lilongwe. We kwamen nog langs een fabriek waar we keken hoe ze doeken maakten en hebben zelf ook wat gekocht. Hans moest nog langs een ziekenhuis om daar contacten te leggen en is afgezet bij dat dorp. Wij reden verder naar Lilongwe en hebben daar ook overnacht. De volgende dag vertrokken we naar Lake Malawi. Senga bay bij Salima. We zaten in de Musafa lodge. We waren bij een prachtig strand. Meteen toen we aankwamen werd ons vanalles aangeboden om te kopen. Zoals armbandjes, prachtige tekeningen, kettingen en sleutelhangers. We hebben die avond bij het kampvuur vis gebakken en dat op gegeten. Het was heel gezellig om daar bij het kampvuur te zitten en de Malawianen die erbij waren te horen trommelen. De volgende dag gingen we met de boot op weg naar een prachtig eilandje waar je kan snorkelen. Ik vond het eerst eng. Ik heb het niet zo op vissen. En al helemaal niet om tussen ze te zwemmen. Uiteindelijk heb ik mijn angst overwonnen en ben ik wezen snorkelen. Het was echt heel erg mooi. Alle vissen met verschillende kleuren. Heerlijk even zwemmen en onderwater samen met de visjes. Ik ben echt heel blij dat ik het heb gedaan! Het was echt fantastisch! Later toen we terug kwamen hebben we gegeten en opnieuw s'avonds vis gegeten en bij het kampvuur gezeten. De volgende dag vertrokken we om zeven uur weer terug naar Blantyre. We kregen heel lief ontbijt om half zeven. Ze hebben trouwens overal heerlijk eten. Terug in Blantyre gingen we natuurlijk weer PIZZA eten! Helaas was mijn pizza verre van lekker. Ik heb geen idee wat ze daarmee gedaan hebben. S' avonds kwamen we weer lekker thuis na een heerlijke en supermooie vakantieweek!

Liefs Demi

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malawi, Blantyre

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

25 Juli 2015

Laatste weken Muona

01 Juni 2015

Childrens ward

25 Mei 2015

Delivery ward

18 Mei 2015

Safari Zambia

11 Mei 2015

Tweede week Trinity hospital
Demi

Actief sinds 19 Maart 2015
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 4729

Voorgaande reizen:

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

19 Maart 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: