Muona - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Demi Scheffer - WaarBenJij.nu Muona - Reisverslag uit Blantyre, Malawi van Demi Scheffer - WaarBenJij.nu

Muona

Blijf op de hoogte en volg Demi

29 April 2015 | Malawi, Blantyre

De volgende dag werd ik om zes uur s' ochtends even wakker doordat er kinderen voor het raam stonden. Ze wilden graag dat we naar buiten kwamen maar de meeste sliepen nog. Ik ben ook snel weer door gaan slapen. Rafael, diegene die voor bijna alles zorgt voor ons buiten het ziekenhuis om, kwam ons ophalen om naar de markt te gaan rond tien uur. De markt is niet verweg, ongeveer tien minuten lopen. Je kan daar de basis spullen en eten kopen. De aardappelen hier zien er een beetje anders uit dan in Nederland. Ze zijn donkerder en veel kleiner. In de pick up van Rafael gingen we ook weer terug naar ons huis. Je moet je goed vasthouden in de achterbak van de pick up want anders stuiter je er zo uit. We werden afgezet bij ons huis en spraken met Rafael af dat we laat in de middag hij ons de kerk, de waterpomp, de jongens en meisjes school en een stukje van Muona liet zien. We kwamen langs de kerk. En wat kunnen die mensen hier zingen!!! Wauw! Het klonk zo mooi!